måndag 7 september 2009

Till lilla Emil...

Nu när min brorsons dop har ägt rum, kan jag visa vad det var för något jag knåpat ihop till honom. Efter att jag funderat mycket och länge på hur dopkortet skulle se ut, hittade jag en mall för en s.k. "dopsko". Jag hade aldrig tidigare gjort något liknande, men tänkte att eftersom jag hade gott om tid att exprimentera - why not?



Jag använde cardstack från DCWV i färgerna vitt och ljusgrönt, därefter en grön knapp från Fias Fägring. En liten bit grönt band som jag haft i gömmorna sen länge tillbaka blev till skons rosett...
Sen beslutade jag även att ha lite vitt satinband runt skons sula för dekorationens skull.
Resultatet blev jag väldigt nöjd med...........om jag får skryta lite ;)

Inom kort ska ni här på bloggen få se ett kort med ett lite fartfyllt motiv. Titta in här lite senare i veckan vettja!

2 kommentarer:

  1. JÄTTEFINT DOP KORT... SNYGGT MED BANDET LÄNGST NER.. (MÅSTE JAG PROVA ..) HOPPAS RESAN HEM GICK BRA. HA EN BRA DAG ANNA

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket :) Det är roligt att se hur man "pyntar" till något på sitt egna sätt även om man kanske har haft samma mall (som till dopskon)som någon annan. Din sko på tavlan var jättefin med det allt det blåa i pappret och andra dekorationer...
    Resan hem gick jätte bra, även om vi fick lite tågstopp. Signal fel enligt SJ...
    Ha det bra du med!

    SvaraRadera