lördag 19 september 2009

Vintermagi i Mumindalen

Även om det förhoppningsvis dröjer ett tag innan det blir vinter här i Skåne, kunde jag inte låta bli att göra ett vintrigt kort. Jag valde att "pimpa" till ett klassiskt vintermotiv från författaren Tove Janssons Muminvärld, där figuren Tuutikki och Mumintrollet beundrar den stora vintermånen vid bron till Mumindalen. För att förstärka intrycket av frost och snö, använde jag en Glue Pen för att få till snygga och exakta linjer med glitter på broräcket och isen.


Därefter ville jag få med lite varma färger i den annars blåa och kalla färgtonen i kortet, och det blev med lite vackert röda julstjärnor. Enligt mig blir det i många sammanhang väldigt snyggt och effektfullt när man använder kontrasterande primärfärger i en bild, eller som här på ett kort.

Ha en fortsatt trevlig helg allesammans!
Njut av den vackra hösten innan vintern kommer........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar