tisdag 22 september 2009

Bland blommor och blad...

...hittar vi Snorkfröken från Mumindalen!
Jag vill visa er läsare ännu ett lite sagoinspirerat kort, och denna gången blev det Snorkfröken som fick vara kortets huvudperson. Hon fick pryda detta födelsedagskort jag gjorde för ett litet tag sedan. Visserligen tycker jag att Tove Janssons illustration i sig smyckade kortet tillräckligt, men jag ville ändå förhöja känslan av att vara ute på en blomsteräng med Snorkfröken med blommor och lite fjärilar.

Det slutade med att jag lade till lite tredimensionella inslag med hjälp utav cardboardblommor och en fjäril. Färgglada knappar fick bli till pistiller på blommorna...

Blommorna, fjärilarna och knapparna kommer allihop från den mysiga lilla Scrapbooking- och presentbutiken på Limhamn; Fias Fägring. Den är väl värd ett besök!
Ha en fortsatt skön vecka, och glöm inte att pyssla! ;)

1 kommentar: