lördag 26 september 2009

Änglalika gratulationer

Denna lördag har jag spenderat tiden med att pyssla kort.
Speciellt med anledning av att en god vän till min sambo Danny och mig fick en dotter imorse.
Vi blev jätte glada av nyheten, och jag satte direkt igång med att tillverka bl a babykort. Jag kan inte visa babykortet ännu, då den inte nått sin mottagare. Ni ska dock få se det så snart det har levererats! Men ett annat kort jag gjorde kan jag visa er...


Bilden med änglarna som drar en blomstervagn är ett fynd från en bloggare som lägger upp vintage- och retrobilder, som kan användas till bl a scrapbooking och korttillverkning. Sedan har jag använt pastelgrön cardstack från DCWV för inramningen av bilden, och ett kvistpapper till själva kortet. Som dekoration använde jag en vit ros, gröna blad, vita pärlor och glitter från Panduro. Den självhäftande spetsbården kommer från Fias Fägring.
Detta var första gången jag gjorde en "riv-effekt" i papper för att rama in en bild, efter att ha sett bl a Ingvild Bolme göra det till sina scrapsidor.

Ha en riktigt trevlig helg!
För det ska jag ha i allafall ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar