torsdag 19 november 2009

Släpp loss det kreativa kaoset!

Tyvärr har jag inte haft tid eller möjlighet att uppdatera här på bloggen nu på ett tag, eftersom det har varit många kvällsmöten på jobbet och facket.
Sen som grädden i moset har jag nu sen igår varit hemma och varit sjuk. Jag mår bättre idag men tar det fortfarande lugnt så att jag ska kunna orka jobba imorgon. Det är denna tiden på året som är den jobbigaste; alla är mer eller mindre förkylda och trötta.

Förra helgen hände i allafall något riktigt roligt hemma hos mig; jag fick för första gången på länge en egen pysselhörna här hemma. Det är inget i världsklass om man jämför med många (speciellt amerikanska pysslare) andra pysselhörnor. Men det är ändå möjligt för mig att kunna påbörja något, ta en paus eller två, och sen fortsätta när lusten faller in...


Innan har jag pysslat vid köksbordet och det har tyvärr inneburit att jag har fått avbryta mitt skapande för att man behövt köksbordet till middag och annat. Men nu är det andra tider, för nu har både jag och min sambo ett rum tillägnat bara för KREATIVT KAOS :)

Ur detta kaos har det fötts lite nya kort och här visar jag ett av dem.
Det är ett härligt kort i varma röda toner, eftersom det handlar om kärlek...


Kortbasen kommer från Drewex, det blomstermönstrade pappret med sammetstryck från Laura Ashley. De ljuva rosorna, bladen och tårtpappret kommer från Stämpelfabriken. Texten "Love" är inhandlat för läääänge sedan på Matton.

Ha en skön avslutning på veckan allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar