måndag 23 november 2009

Lady in black

Satt för några kvällar sedan och tittade på tv medan jag tecknade, så som jag oftast gör. Denna gången tränade jag på att teckna på fri hand...utan skisser direkt med bläck. Jag tycker nämligen det är rätt bra träning för både öga och hjärna att öva det spontana tecknandet... Man får fundera ut hur man ska dra sina streck innan man gör det eller bara låta pennan jobba och lösa eventuella fel efter hand. Med eller utan Tippex :)


Denna teckning är i allafall högst spontan och oretuscherad, direkt från ritblocket. Jag vet inte varför det just blev en lite Latino-inspirerad tjej, men här är hon!
For your eyes only...

1 kommentar:

  1. Hej gumman! Du var faktiskt min första tanke när det gällde en inhoppare för Jimmie! =) Hade ju hoppats att du kanske, möjligtvis, eventuellt hade varit i Kga då.. Haha.. Men det är som du sa att avståndet är gaanska långt emellan oss... =) Du känner ju mig, jag måste ha en plan, om, eventuellt, utifall att kanske bebben vill komma ut just den veckan som pappa Jimmie inte är i stan.. =) Haha. Men det är väl inge fel med att ha en plan.. =) Härligt med en egen pysselhörna gumman! Vad fint det blev! Och så är jag så himla impad av hur man kan teckna så fint på egen hand!! Skulle också vilja kunna teckna, Kan inte ens göra streckgubbar.. =) Din "lady in black" är superfin!! Många Kramar från Anna o Mattias!!

    SvaraRadera