måndag 14 december 2009

Mer jul... Ge mig mer jul....

Nu sitter jag som bäst och pysslar med de sista julkorten innan det är dags att skicka iväg dem med posten. Jag kommer inte hinna visa alla här på bloggen, för jag vill ha lite jullov också. Men här kommer en ny variant av kort som jag inte provat göra förut.


Det är ett julkort med nalle-motiv där nallens ben och en del av tomteluvan är upphöjd från resten för att få till lite 3D-effekt. Köpte såna 3D-arkPanduro Outlet i somras, och de kom väl till pass nu sådär ett halvår senare. Det är bra att spara på lite grejer och småfynd man gör under årets alla månader.

Det röd/vit prickiga bakgrundspappret är cardstock från Panduros Tilda-serie och de gröna pärlorna och från Stämpelfabriken kommer den fina spetsbården och de gröna självhäftande pärlorna. Stämpelfabrikens blogg är förövrigt väldigt inspirerande och värd att besöka med jämna mellanrum...speciellt eftersom de har både tävlingar och tips och idéer till julkortspysslandet m.m. Kortbasen kommer från Granit.

Ha en mysig fortsättning på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar