tisdag 29 december 2009

Lugnet har sänkt sig...

...i mitt och Dannys hem nu efter julhelgens släktträff och sedvanligt julstök. Ikväll har jag bara varit....och sovit.... Det har känts välbehövligt efter den arbetsamma hösten på mitt jobb.
Egentligen har det inte hänt så mycket speciellt, men jag kan säga att det inte alltid är så enkelt att arbeta som förskollärare med en barngrupp på 19 st barn i åldrarna 1-3. Det kräver en STOR portion tålamod - både med barnen och deras föräldrar.
Nåväl, nu är det snart ett nytt år, nya idéer och upptåg både på det privata och professionella planet. Det ska bli spännande att starta ett nytt kapitel på en alldeles oskrivet blad...


Jag har börjat spåna på lite nya pysselprojekt, men än så länge vill jag njuta av lugnet och ladda mina batterier....för energi kommer att behövas. Det bästa med denna tiden av året är att man kan mysa i skenet av stearinljus. Bilden är tagen på adventsljusen som står på mitt vardagsrums bord... Dekorationen är kottar och silverpärlor, enkelt men vackert.

Nu vill jag önska er alla en skön start på det nya Året 2010...

1 kommentar:

  1. Hej vännen! Underbart det var att träffa er när ni var här i julas! =) Än är det ingen bebis på G, men jag hör av mig så fort det händer något.. =) Vill så innerligt gärna att bebben ska komma snart! =) Du har inga tipps på vad jag kan göra? Hoppa studsmatta kanske? Haha.. =) Ser fram emot att få hålla, gosa, snosa o krama.. Och framförallt se hur Mattias reagerar.. =) Supergod fortsättning till Er på det nya året! Många Kramar!!

    SvaraRadera