fredag 28 augusti 2009

Nästan en midsommarnatts dröm...

...var det när jag ett par dagar efter midsommar anlände till min mosters sommarstuga i Finland. Det var en härligt ljummen sommarkväll långt utanför stadens brus.
Föreställ dig en röd stuga vid en liten sjö med tät gran- och tallskog runtom... Vattenytan är nästan spegelblank och solen är på väg ner över trädtopparna. Jag knuffar ut den lilla ekan från stranden och hoppar i, då hör jag hur göken gal ett par gånger medan jag sakta börjar ro.
En bit ifrån stranden guppar några näckrosor och deras stora blad till när min eka glider förbi i vattnet...


Jag sträcker ut min hand över ekans ena sida och känner hur näckrosens blad sveper förbi mina fingrar. Då stannar jag till för att kunna ta ett foto; allt för att senare kunna sitta och drömma mig tillbaka till denna underbara sommarkväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar