lördag 1 augusti 2009

Fjädrar från förr

Tänkte idag visa några av fjolårets påskkort som jag gjorde till släkt och vänner.
Det hela började med att jag hittade jättefina "påskiga" papper i affären Fias Fägring på Limhamn. Det ena pappret från Making Memories hade tryck av lite blommor, blad och kaniner som har en sammetskänsla på ytan! Hur söta som helst! Sedan det andra pappret från S.E.I hade fåglar på som jag tyckte kunde även tolkas som kycklingar eller hönor.
Dessa papper fick bli utsmyckningsgrunden till korten, och till det lade jag givetvis lite band, handgjort papper och blommor.


Så blev resultatet; smågalna kycklingar och söta påskkaniner!
Det är precis i min smak, även om jag kan tycka om lite mer klassiska påskkort också.

Förövrigt denna helg tänkte jag kika lite närmare på lite penslar som finns till Photoshop. Det var nämligen så att min sambo läser en tidning som heter ImagineFX där det i varje nummer tillkommer en cd-rom med lite godis man kan ha till Photoshop blandannat. Av detta kom jag tänka på att man kan ju faktiskt själv tillverka mönstrade papper till både kort och scrap...
Så vi får se vad som händer under helgen med exprimenterandet :)
Jag lovar att visa lite resultat om det blir något vettigt...

Ha en mysig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar