söndag 5 december 2010

Julen är kommen...

...till vår lilla by!
För några år sedan blev jag & min sambo "bitna" av en idé som en god vän till oss använde sig av varje jul. Det var att bygga en liten Julby med tomtar, belysning och annan dekoration.
Passande nog fick vi syn på en Julby-dekor som var till salu när vi en dag handlade i mataffären...

Sagt och gjort plockade vi upp en kartong med hus, belysning och andra dekorationer. Den julen byggde jag och min sambo upp en enkel variant av denna Julby, och vi var mycket nöjda med resultatet. Men i år började mina tankar vandra i banorna att jag ville göra en lite mer avancerad miljö till Julbyn. Efter att ha bollat idéer på hur vi skulle gå till väga med min sambo, så satte vi idag planerna i verket!


Såhär blev resultatet! En Julby med lite snötäckta berg i bakgrunden...

Önskar er alla har en trevlig 2:a Advent!

4 kommentarer:

  1. Ser så mysigt och hemtrevligt ut.... Själv har jag en disney by kanske skulle härmas lite ;).. (låtsas att jag har varit ssååå keativ :)) Ha det gott Anna

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Jag tycker helt klart att du ska ta fram din disney-by!!! Du kan nog utan problem få dotra din till hjälp...hon verkar gilla pyssel & sånt oxå! :D Ha det najs med!

    SvaraRadera
  3. Här inne var det mycket fint! Ramlade in här av en slump genom ditt söta snorkfröken kort :) Hur sött som helst!

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket Becca :) Snorkfröken är en av mina personliga favoritfigurer...

    SvaraRadera