torsdag 18 februari 2010

Sweet 1960's

Förra helgen var det min kära svärmors födelsedag, och det var speciellt då hon fyllde jämna år. Mina tankar började att kretsa kring hennes barndom på det ljuva sextiotalet, och tack vare det blev idén till hennes födelsedagskort givetvis sextiotalet!
Jag funderade mycket på vilka färger, mönster och bilder som skulle passa till kortets tema, och efter lite funderande bestämde jag mig för rutigt tyg, kalasbild från en barnbok gjord på sextiotalet, körsbärsblommor och blad m.m.


Inuti kortet använde jag lite olika papper och scrapbitar för att ge insidan mer färg och livfullhet. Där fick också en knapp med en liten rosett plats...
Hoppas du var nöjd med festkvällen kära svärmor! :)

4 kommentarer:

  1. Jättesnyggt kort ..... pappret och detaljerna passar perfekt till bilden... Ha det bra Anna-Lotta

    SvaraRadera
  2. Va roligt att du tyckte om kortet! :)

    SvaraRadera
  3. Va fint kort! Riktigt duktig du!! Skulle ocksa vilja borja fixa lite med kort, men det far vanta tills jag kommit hem och skaffat ett fast boende. Hoppas allt ar jattebra med dig! kram

    SvaraRadera
  4. Tack Elin! Ja det är roligt att greja egna kort, så det hoppas jag att du börjar med sen när du kommer hem igen! Hoppas allt är bra med dig också där på andra sidan jorden ;) Med mig och Danny är det bra...livet rullar på som det ska! Kram

    SvaraRadera